Yleistä
Sopimuksen osapuolet ja sopimusehtojen soveltaminen
Näitä sopimusehtoja sovelletaan Unikulma Oy:n ja sen asiakkaiden välillä asiakkaan ostaessa Unikulman tarjoamia tuotteita tai palveluita Unikulma.fi-verkkokaupasta. Tuotteiden tai palveluiden toimittamista koskeva sopimus, jonka osa nämä sopimusehdot ovat, on voimassa Unikulma Oy:n ja tuotteita tai palveluita tilanneen asiakkaan välillä.
Mikäli asiakas on kuluttaja, noudatetaan Unikulman ja asiakkaan välillä soveltuvaa Suomen ja EU:n kuluttajansuojalainsäädäntöä sekä näitä sopimusehtoja. Mikäli asiakas on yritys tai muu organisaatio, noudatetaan ensisijaisesti näitä sopimusehtoja sekä toissijaisesti Suomen kauppalakia sekä muuta soveltuvaa Suomen lainsäädäntöä.
Unikulma.fi-verkkokaupan toiminnasta vastaa Unikulma Oy, verkkokauppa (at) unikulma.fi, 040 585 6179, Petikontie 4, 01720 Vantaa., Y-tunnus: 2152639-4. Lisäksi sopimuksen osapuolena toimii Group Unikulma Oy (2852783-2) siltä osin kun se on tarpeellista sopimuksen toteuttamiseen.
Käyttämällä Unikulma-verkkokauppaa hyväksyt nämä ehdot ja sitoudut noudattamaan niitä. Asiakas vastaa kaikista asiakkaan käyttäjätunnuksella ja salasanalla tai muuten asiakkaan tiedoilla tehdyistä tilauksista. Asiakas sitoutuu huolehtimaan siitä, ettei käyttäjätunnusta tai salasanaa saateta ulkopuolisten tahojen tietoon.
Unikulma ei takaa verkkokaupan keskeytyksetöntä tai virheetöntä toimintaa ja palvelussa saattaa esiintyä katkoja esim. laitteiston huolto- tai ylläpitotoimenpiteiden vuoksi. Unikulma ei vastaa verkkokaupan käyttöön liittyvistä vahingoista, ellei pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu.
Unikulmalla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja julkaisemalla päivitetyt ehdot verkkokaupan sivuilla. Tutustu kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin ennen tilauksen tekemistä.
Verkkokaupasta tilaaminen edellyttää, että noudatat verkkokaupan sopimusehtoja, täytät niiden mukaiset vaatimukset ja annat itseäsi koskevat tiedot kokonaisuudessaan ja totuudenmukaisesti. Sinun tulee korjata itseäsi koskevat virheelliset tiedot viivytyksettä. Säilytä kirjautumiseen tarvittavat asiakastunnukset huolellisesti siten, että ne eivät joudu ulkopuolisten haltuun. Sinulla voi olla ainoastaan yhdet tunnukset. Unikulma ei vastaa siitä, jos antamasi tietojen virheellisyyden vuoksi et saa tilaustasi, tilaus- tai toimitusvahvistusta tai muita asiakirjoja.
Henkilötietosi tallennetaan Unikulman ylläpitämään asiakasrekisteriin. Tarkempia tietoja henkilötietojen käsittelystä ja käytöstä voit lukea Unikulman asiakastietojen tietosuojaselosteesta:
Unikulma-verkkokaupan immateriaalioikeudet
Verkkokaupan sisältö (mukaan lukien kuvat, tekstit, tuotetiedot, tavaramerkit, videot, logot ja taulukot) on Unikulman ja/tai sen yhteistyökumppaneiden tekijänoikeuksien ja muiden aineettomien oikeuksien suojaamaa omaisuutta, jonka luvaton käyttö tai kopiointi on kiellettyä. Aineettomia oikeuksia koskeviin erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia
Evästeet
Joissakin tapauksissa Unikulma kerää henkilötietoja eri tekniikoita käyttäen, mukaan lukien evästeet. Evästeet koostuvat sivuston selaimelle (joka saattaa olla oma selaimesi) lähettämistä tiedoista. Tämä tieto voidaan tallentaa tietokoneelle (joka voi olla oma tietokoneesi) tunnisteilla, joista voidaan tunnistaa tietokone, mutta ei käyttäjää. Lue lisää meidän tietosuojaselosteestamme.
Tietoturva
Unikulma käsittelee antamiasi henkilötietoja riittävin ja ajan tasalla olevin teknisin ja organisatorisin suojaustoimin. Unikulman tarkoituksena on minimoida tietojen tuhoutumisen, katoamisen, luvattoman käsittelyn, niihin pääsyn tai ilmoitetuista tarkoituksista poikkeavan käsittelyn vaarat. Käyttäjien tulee kuitenkin olla tietoisia siitä, että esimerkiksi internetin käytössä on aina olemassa tietosuojariskejä, eikä täydellistä tietoturvaa voida taata. Lue lisää meidän tietosuojaselosteestamme.
Unikulma.fi verkkokaupasta tilaaminen
Voit tilata tuotteita joko rekisteröidyttyäsi verkkokaupan asiakkaaksi tai halutessasi myös ilman rekisteröitymistä. Sinun tulee antaa rekisteröitymisen ja/tai tilauksen yhteydessä vähintään kaikki tilausta varten edellytetyt tiedot.
Ennen maksusuorituksen tekemistä sinun tulee hyväksyä verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot. Painamalla tämän jälkeen Maksa nyt -painiketta, tilaus rekisteröidään eikä sitä voi enää muuttaa verkkokaupassa. Jos haluat tämän jälkeen perua tilauksen tai muuttaa sitä, ole hyvä ja ota yhteyttä Unikulman asiakaspalveluun.
Lähetämme sinulle tilauksesta sähköpostiin kuitin, josta voit tarkistaa tilauksen tiedot. Tilauksen kuitti on hyvä säilyttää mahdollista myöhempää tarvetta varten.
Tavaroiden tai palveluiden toimittamista koskeva sitova sopimus syntyy, kun Unikulma lähettää asiakkaalle tilausvahvistuksen, jossa tuotteen tai palvelun saatavuus ja toimitusaika vahvistetaan.
Myymälävaraukset
Unikulman Varaa myymälästä -palvelulla voit varata tuotteen tai tuotteita verkkokaupassamme ja noutaa sen haluamastasi myymälästä noin kahden tunnin kuluessa.
- Saat sähköpostiisi vahvistuksen, kun tieto varauksesta on saapunut myymälään.
- Varauksesi on voimassa 48 h varauksen vahvistuksesta. Mikäli noutoa ei tehdä 48 h kuluessa, peruuntuu varaus automaattisesti.
- Varatut tuotteet maksetaan noudon yhteydessä.
- Jos varaus tehdään alennetulla hinnalla ja tuotteen hinta muuttuu varauksen aikana, myydään silloin tuote tai tuotteet varauksen hetkellä olleella hinnalla.
- Ota mukaasi varausvahvistus joko tulostettuna tai näytä varauksesta lähetetty sähköposti.
- Palvelusta ei koidu sinulle ylimääräisiä kustannuksia tai toimituskuluja ja voit noutaa tuotteen silloin kun se sinulle sopii 48 h sisällä myymälöiden aukiolojen puitteissa.
- Valitettavasti joskus voi tapahtua niin, että varaamaasi tuotetta ei olekaan heti myymälän varastossa. Tässä tapauksessa henkilökuntamme auttaa sinua mielellään etsimään vaihtoehtoista tuotetta ja on sinuun yhteydessä.
- Pyrimme ilmoittamaan erikseen noin kahden tunnin sisällä mahdollisista muutoksista tai peruutuksista tuotteiden saatavuuteen. Pidätämme oikeudet muutoksiin.
- Myymälään varatuilla tuotteilla (varaa myymälästä -toiminto) ei ole verkkokaupan vaihto- ja palautusoikeutta. Kyseessä ei ole etämyyntiä.
Maksaminen
Maksupalveluntarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
Lue lisää maksutavoista tästä linkistä.
Etu-, jäsen- ja alennuskoodit
Etu-, jäsen- ja alennuskoodit ja -kupongit (jäljempänä ”etukoodit”) ovat kertakäyttöisiä. Etukoodi ei ole voimassa enää uuden tilauksen yhteydessä, vaikka alkuperäinen tilaus peruutettaisiin tai siitä palautettaisiin tuotteita. Etukoodeja ei voi yhdistää, ja yhtä tilausta kohden voi lunastaa vain yhden etukoodin. Etukoodeihin voi liittyä erilaisia rajoituksia, kuten voimassaolon rajoituksia tai niiden soveltumista vain tiettyihin tuotteisiin tai tuotealueisiin. Voit lunastaa etukoodin vain ennen tilauksen lähettämistä; etukoodia ei hyvitetä tilauksesta jälkikäteen.
Tilausrajoitukset
Verkkokaupasta voivat tehdä ostoksia vain 15 vuotta täyttäneet henkilöt. Alle 18-vuotiaat voivat maksaa ostoksensa vain verkkomaksulla. Toimiessaan yrityksen tai muun organisaation puolesta, käyttäjä vakuuttaa olevansa oikeutettu edustamaan kyseistä organisaatiota.
Oikeus evätä tilaus
Mikäli jotakin tilaamaasi tuotetta ei ole saatavilla, Unikulma on sinuun yhteydessä. Tarvittaessa myyjällä on oikeus perua kauppa. Joissakin tapauksissa tilattu tuote voi olla loppunut varastostamme. Tuotteen ollessa loppu, asiasta ilmoitetaan asiakkaalle sähköpostitse. Puuttuva tuote hyvitetään asiakkaalle tilauksen maksutavan mukaan.
Oikeus rajoittaa tilausmääriä
Mikäli jonkin tuotteen kysyntä ylittää saatavilla olevien tuotteiden määrän, on Unikulmalla oikeus rajoittaa tilausmääriä siten, että mahdollisimman moni tuotteesta kiinnostunut voisi sen verkkokaupasta ostaa. Unikulma on sinuun yhteydessä, mikäli tilattua määrää ei tällaisesta syystä voida toimittaa. Otathan huomioon, että verkkokaupan ostoskori ei varaa tuotteita varastosta ennen kuin tilaus on maksettu.
Tuotteen toimittaminen, toimitustavat ja -kulut
Verkkokaupasta ostettavien pientuotteiden toimitustapoina on PostNord-noutopistepaketti, Postnord MyPack Home -kotiintoimitus, Posti-noutopistepaketti ja Posti Kotipaketti -kotiintoimitus. Toimitamme tilaukset ainoastaan Manner-Suomeen. Ota yhteys verkkokauppa (at) unikulma.fi sopiaksesi verkkokauppatoimituksista saaristoon, Ahvenanmaalle tai ulkomaille. Lue lisää toimitustavoista tästä linkistä.
Tuotteen saatavuus ja arvioitu toimitusaika ilmoitetaan tuotteen tuotesivulla. Tilatut tuotteet toimitetaan valitsemaasi toimipisteeseen tai kotiinkuljetuksena ilmoitettuun osoitteeseen. Kotiin toimitettava paketti viedään noutopisteelle, mikäli vastaanottaja ei ole kotona. Pidätämme oikeuden toimitustavan muutokseen.
Tilauksen lähettämisen jälkeen tilaus siirtyy käsiteltäväksi Unikulman varastolle. Kun tuotetta löytyy varastosta, on pientuotteiden kuten tyynyjen, peittojen ja lakanoiden arvioitu toimitusaika 1–3 arkipäivää. Poikkeavista toimitusajoista ilmoitetaan tuotetiedoissa kuten patjoissa ja sängyissä. Kampanja-aikana verkkokauppatilausten toimitusaika voi olla muutaman arkipäivän pidempi.
Jos tilaus sisältää useampia tuotteita, pyritään varastosta löytyvät tuotteet toimittamaan samassa lähetyksessä. Poikkeuksia ovat isot kotiin kuljetettavat tuotteet (yli 35 kg), jotka kuljetetaan omina lähetyksinään. Mikäli tuote on tilapäisesti loppu tai tuotteella on poikkeava toimitusajankohta, toimitamme tuotteen jälkitoimituksena. Tarvittaessa useita tuotteita sisältävät tilaukset lähetetään useammassa paketissa, jolloin on mahdollista, että kaikki tuotteet eivät saavu perille yhtä aikaa. Näet tiedon tuotteen arvioidusta toimitusajasta myös verkkokaupan tuotesivulla.
Unikulma vastaa tuotteen häviämisestä tai rikkoutumista kuljetuksen aikana. Unikulma ei vastaa tuotteen häviämisestä tai rikkoutumisesta, kun tuote on toimitettu asiakkaan haltuun tai muuhun sovittuun määränpäähän asiakkaan noudettavaksi.
Vastaanotettuasi tuotteen, tarkista, että lähetys on oikea ja ulkoisesti ehjä. Havaitessasi vaurion, merkitse vaurio palautuslomakkeeseen ja ilmoita vahingosta heti Unikulman asiakaspalveluun. Sinulla on 7 päivää aikaa ilmoittaa mahdollisista näkyvistä kuljetusvaurioista, minkä jälkeen tehtyjä ilmoituksia kuljetusvaurioista ei hyväksytä.
Unikulma ei vastaa verkkokaupan toiminnasta riippumattomista viivästyksistä toimituksissa tai noutopisteen vaihdoksista. Mikäli toimitus viivästyy yli 7 arkipäivää tilauksen maksuhetkestä, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Palautus
Voit 14 päivän kuluessa palauttaa tuotteita tai vaihtaa toiseen tuotteeseen. HUOM! Osa tuotteistamme on lääkinnällisiä laitteita tai sinetöityjä hygieniatuotteita, joita ei voi avattuna enää palauttaa. Hygieniatuotteisiin lukeutuvat petauspatjan suojat, lakanat, tyynyt sekä peitot. Avatuilla hygieniatuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin. Jos et ole avannut tuotetta, voit perua ostoksen.
Lue tarkemmat palautusehdot ja -ohjeet täältä.
Maksusuorituksen palauttaminen
Unikulma palauttaa maksusuorituksesi 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen saatuaan edellyttäen, että palautus on vastaanotettu, tai olet osoittanut lähettäneesi tuotteet takaisin. Palautus suoritetaan sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt tilausta tehdessäsi. Mikäli palautat koko tilauksen, palautamme tilauksen perustoimitusmaksun. Palauttaessasi vain toisen ”toinen tuote puoleen hintaan” -kampanjan aikana tilatun tuotteen, palautamme alennetun tuotteen hinnan. Yhden tuotteen pitäminen ei täytä kampanjan ehtoja. Emme palauta kotiinkuljetuksesta tai pikatoimituksesta perittyä maksua tai toimitettuihin tuotteisiin mahdollisesti liittyvien asennustöiden kuluja. Maksukorttiveloitukset palautamme samalle kortille, jolla maksu on suoritettu. Mikäli olet maksanut tilauksen verkkopankissa ja palautat tuotteita, sinulle saatetaan lähettää pankista riippuen sähköpostiviesti, jonka sisältämän linkin kautta pääset kirjautumaan omilla pankkitunnuksillasi järjestelmään, johon voit syöttää tilinumerosi maksunpalautusta varten.
Jos olet valinnut maksutavaksi laskun ja haluat palauttaa osan tuotteista, voit vähentää palautettavien tuotteiden hinnan lähetystä koskevan laskun loppusummasta. Palauttaessasi vain osan tilauksen tuotteista, sinun tulee kuitenkin maksaa toimituskulut.
Mikäli palautat koko lähetyksen, voit hävittää tilaukseen liittyvän laskun huomioiden kuitenkin, että sinun tulee maksaa mahdollinen kotiinkuljetus- ja pikatoimitusmaksu.
Jos olet valinnut erämaksun ja palautat osan saamistasi tuotteista, maksa saamasi lasku normaalisti. Palautuksen suuruinen summa vähennetään automaattisesti erämaksusuunnitelman viimeisiltä eriltä.
Tuotteiden hinnat
Tuotteen tai palvelun hinta on verkkokaupassa tuote- tai palvelutietojen yhteydessä tilaushetkellä näkyvä hinta. Tiedot kulloinkin voimassa olevista hinnoista ja toimitusvaihtoehdoista löytyvät tuote- ja palvelukohtaisten tietojen yhteydestä. Hinnat ja sopimukseen liittyvät muut veloitukset ilmoitetaan euroissa (EUR).
Tuotteiden asennus
Mikäli Unikulma vastaa tuotteiden asennuksesta, asennustoiminnassa noudatetaan YSE 1998 mukaisia ehtoja.
Selvät hintavirheet
Tuotteen myyjä pidättää oikeuden perua tilauksen, kun kyseessä on selvä ja olennainen hintavirhe. Tällä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi ja selvästi tuotteen tavanomaisesta hintatasosta, että keskivertokuluttajan katsottaisiin ymmärtäneen kyseessä olevan virhe. Selvänä hintavirheenä pidettäisiin esimerkiksi sitä, että tuotteen hinta on 0,00 euroa tai hintaa ei ole ollenkaan, tai normaalituote on yli 30 % alennuksessa tai jos satojen eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi on esitetty niin alhainen hinta, että sitä voidaan yleisen käsityksen mukaan pitää virheellisenä.
Takuu ja myyjän virhevastuu
Mikäli tuotteeseen liittyy valmistajan antama takuu, ilmoitetaan siitä pääsääntöisesti tuotetiedoissa. Takuu ei rajoita kuluttajansuojalaissa tarkoitettua myyjän virhevastuuta. Tilauksen mukana tullut lähete toimii takuutodistuksena. Takuuseen sovelletaan takuuehtoja, joihin saattaa sisältyä rajoituksia.
Takuun voimassaoloaika alkaa toimituspäivästä ja koskee vain alkuperäistä omistajaa. Takuuaika jousistolle ja joustinrungolle on 10 vuotta toimituspäivästä ja yksi vuosi tekstiileille ja sijauspatjoille. Takuu kattaa takuuaikana ilmenneet raaka-aine- ja valmistusviat. Joustinpatjojen ja runkojoustinpatjojen takuu kattaa jousiston ja puuosien rikkoutumisen. Takuu kattaa mahdolliset patjan normaalin kulumisen yli menevät jousiston pehmentymiset/painumiset (>2,5 cm).
Takuu ei kata virheitä, jotka ovat aiheutuneet tuotteen virheellisestä tai huolimattomasta käsittelystä, itse tehdystä asennusvirheestä tai huoltamatta jättämisestä. Mikäli tuotteen virhe on aiheutunut edellä mainitusta seikasta tai ilmoitettua virhettä ei havaita tuotteessa lainkaan, myyjällä on oikeus veloittaa sinulta huollon tarkistusmaksu.
Takuu ei sisällä ostohinnan palautusta. Ensisijaisesti Unikulma pyrkii korjaamaan tuotteen. Mikäli tuotetta ei pystytä korjaamaan, Unikulmalla on oikeus korvata tuote uudella vastaavalla. Huom! Takuukorjaus tai -vaihto ei pidennä alkuperäistä takuuaikaa.
Asiakkaan tulee ilmoittaa myyjälle tuotteen virheestä kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen. Virheilmoituksen voi tehdä kuitenkin aina kahden kuukauden kuluessa siitä, kun asiakas havaitsi virheen.
Vikatapauksessa ilmoitus viasta on tehtävä Unikulmalle välittömästi vian havaitsemisesta. Ilmoituksen jälkeen Unikulma päättää, miten vika todetaan. Tuote joko toimitetaan Unikulmalle, tuote käydään tarkastamassa asiakkaan luona tai Unikulmalle toimitetaan valokuva viallisesta tuotteesta. Ostajan on esitettävä Unikulmalle tuotteen ostokuitti. Unikulma korjaa tuotteen ensitilassa. Korjausaika riippuu vian laadusta.
Asiakasviestintä
Unikulma voi lähettää rekisteröityneille asiakkailleen sekä markkinointiviestejä että asiakaspalveluviestejä sähköpostiin ja matkapuhelimeen. Sähköistä suoramarkkinointia lähetetään vain asiakkaille, jotka ovat sen etukäteen nimenomaisesti hyväksyneet. Asiakaspalveluviestit liittyvät asiakkaan tilaukseen ja toimitukseen Unikulma-verkkokaupasta. Asiakaspalveluun ja tilauksiin liittyviä sähköisiä viestejä lähetetään myös siinä tapauksessa, että et ole erikseen sallinut sähköistä suoramarkkinointia. Hyväksymällä verkkokaupan sopimusehdot ja tilaamalla verkkokaupasta hyväksyt asiakaspalveluviestien lähettämisen.
Voit ilmoittaa markkinointilupiin liittyvistä muutospyynnöistäsi olemalla yhteydessä Unikulman asiakaspalveluun.
Tuotearvostelujen vahvistaminen
EU-direktiivin mukaan kuluttajakauppaa käyvien yritysten on varmistettava, että heidän verkkokauppasivustollaan julkaistut tuotearvostelut ovat aitoja arvioita niiltä kuluttajilta, jotka ovat ostaneet tai käyttäneet heidän tuotteitaan.
Jokaiselle meiltä tuotteen ostaneelle asiakkaalle lähetämme erikseen kutsun kirjoittaa arvostelun näin halutessaan. Tuotearvosteluiden kirjoittaminen perustuu vapaaehtoisuuteen, eikä niistä erikseen palkita. Hyväksymme muidenkin kuin ostaneiden asiakkaiden kirjoittamia tuotearvosteluita, kunhan ne koskevat kyseistä tuotetta. Emme kuitenkaan julkaise arvosteluja, joissa kielenkäyttö ei ole asiallista tai arvostelu ottaa kantaa muihin asioihin kuin itse tuotteeseen.
Muut ehdot
Näihin sopimusehtoihin sekä mahdollisiin sopimusta koskeviin riitoihin asiakkaan ja Unikulman välillä sovelletaan Suomen lakia.
Erimielisyystilanteet
Kaikki tästä sopimuksesta aiheutuvat riitaisuudet pyritään ratkaisemaan sopimalla. Jos sopimukseen ei päästä, viedään asia ensisijassa kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Kuluttajalla on lisäksi mahdollisuus käyttää myös Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia (http://ec.europa.eu/odr). Riita voidaan ratkaista myös Vantaan käräjäoikeudessa. Kuluttaja voi, ollessaan kantajana, saattaa tästä sopimuksesta johtuvat erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan tai kotipaikkansa käräjäoikeuden ratkaistavaksi.
Kuluttajaneuvonnan sivuille » https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/kuluttajaneuvonta/
Kuluttajariitalautakunnan sivuille » https://www.kuluttajariita.fi/fi/
ODR-foorumin sivuille » https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show
Ylivoimainen este
Unikulma ei vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei ole voinut välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot, häiriöt yleisissä tietoliikenneyhteyksissä, sähkökatkot sekä häiriöt postin kulussa tai maantieliikenteessä. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kuukauden, on sekä tuotteen myyjällä että asiakkaalla oikeus purkaa kauppa ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.